7 клас українська мова
Дата: 30.03.2020
Тема: Вид і час
дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду.
Завдання №1. Опрацювати
теоретичний матеріал.

Дієприслівники
недоконаного виду (НДВ) відповідають на питання що роблячи?Утворюються від основ дієслів
теперішнього часу НДВ за допомогою суфіксів - учи - (-ючи), - ачи -
(-ячи).Дієприслівники НДВ можуть виступати в значенні теперішнього, минулого,
майбутнього часу. Це залежить від часу основного дієслова. Наприклад: Тепер, співаючи,
дівчата тією стежкою ідуть на спільну працю. (М. Рильський)
Основна дія
виражена дієсловом ідуть у формі теперішнього часу, додаткова дія збігається з
основною, тому дієприслівник співаючи означає дію теперішнього часу.
Дієприслівники доконаного виду (ДВ) утворюються від інфінітивної основи з
допомогою суфікса - ши або - вши.
Дієприслівники
ДВ можуть виражати минулий або майбутній час, що залежить від того, у якому
часі стоїть основне дієслово. Наприклад: Дерева стояли в снігу,
настовбурчившись замерзлими гілочками. (М. Коцюбинський) Дієприслівник
настовбурчившись, як і дієслово стояти, означає дію минулого часу.
|
Недоконаного
виду
|
Доконаного виду
|
|
Утворюються
від основи дієслова теперішнього часу
За
допомогою суфіксів
Від
дієслів І дієвідміни -учи-,-ючи-.
Від
дієслів ІІ дієвідміни-ачи-,-ячи-.
Наприклад:
пишуть –
пишучи;
читають –
читаючи;
лежать –
лежачи;
люблять –
люблячитягн-уть -тягнучи; гра-ють - граючи; тягн-уться -тягнучись; воз-ять
-возячи; ри-ються -риючись.
|
Утворюються
від основи неозначеної форми дієслова
-вши-
(якщо основа закінчується на голосний);
-ши- (якщо
основа закінчується на приголосний);
Наприклад:
написати –
написавши;
долетіти
– долетівши;
донести –
донісши;
бігти –
бігши. гратись- гравшись; лежа-ти
-лежавши; ритись- рившись; косити- косивши; бігти- бігши.
|
Завдання №2. Переглянути відеоурок.
Завдання№3. Виконати тестові
завдання.
03.04.2020
Тема.
Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором
улюбленої справи в художньому стилі
Завдання№1.
Опрацювати пам‘ятку.
ü Розглянути пам’ятку «Як працювати над
твором процесу праці в художньому стилі». Запам’ятати особливості побудови
висловлювань, що містять опис трудового процесу.
Як працювати над твором процесу праці в художньому
стилі
1. У вступній
частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової
дії.
2. В основній
частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь
чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова
(спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).
3. Під час
опису трудового процесу вживайте слова, що аналізують виконувані операції.
Наприклад: працювати швидко, легко, серйозно, спокійно, творчо, цікаво,
зосереджено, вправно; праця успішна, благородна, відповідальна, напружена,
нелегка, плідна, радісна, сумлінна.
4. З метою
створення тексту-опису процесу праці в художньому стилі використовуйте художні
засоби (епітети, метафори, порівняння тощо).
5. Пам’ятайте,
що основною метою художнього опису трудового процесу є характеристика людини
під час роботи та її ставлення до праці.
Завдання №2. Ознайомитися із
зразком твору.
Я дуже люблю малювати. У вільну хвилину
сідаю за улюблену справу.
Нещодавно мама купила мені різнокольорові
олівці, фарби та білий папір. Спочатку з простим олівцем у руці обмірковую
майбутній малюнок. Згодом у справу вже підключаються кольорові олівці чи фарби.
Усім подобаються мої малюнки.
Одного дня тато вирішив зробити настінну
виставку моєї творчості. Усі підтримали його ідею. Вона стала прикладом для
моєї подруги. Софія теж запропонувала удома наклеїти на стіні свої найкращі
малюнки.
Рідні радіють моїм успіхам. На день
народження брат подарував мені велику книгу з малювання. Вона стала моїм
незамінним помічником. Вчить малювати тварин, рослини, людей. Розповідає багато
цікавого про художнє мистецтво, яке так захопило мене.
Завдання №3. (Виконати на
окремих аркушах). Написати письмовий твір розповідного характеру про виконання
автором улюбленої справи в художньому стилі.
Українська література
Дата: 01.04.2020
Тема: В.Симоненко «Ти
знаєш, що ти людина?». Загальнолюдські цінності та ідеї.
Завдання №1. Прочитати
С.209
Переглянути відеоролик
Прослухати пісню
Завдання №2. Ознайомлення з асоціативним килимком до
слова «жити» (Усно)
![]() |
·
Завдання №4. Опрацювати таблицю «Анкета
поезії «Ти знаєш, що ти людина?» (усно)
|
Тема
|
роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом
якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи.
|
|
Ідея
|
заклик раціонально використовувати час, відведений на
життя, поспішати жити.
|
|
Основна
думка
|
Людина – велике творіння на землі; вмій з гордістю
носити це ім’я; кожна людина неповторна
|
|
Композиція
|
Поезія починається з риторичних запитань, після чого В.
Симоненко вмотивовано пояснює про смисл і призначення людини на землі,
швидкоплинність її життя. Автор твору наголошує на тому, що людина повинна
поспішати жити, робити добрі справи, залишаючи по собі слід.
Вірш складається з чотирьох строф, кожна з яких містить по п’ять рядків. |
|
Проблематика
твору
|
· людина і суспільство (призначення людини на землі);
· індивідуальність кожної людини; · швидкоплинність часу і життя. |
Завдання №5. Дослідіть художні
особливості вірша. (Усно)
|
Художні засоби
|
Цитати
|
|
Повтори:
|
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. |
|
Риторичні запитання:
|
«Ти знаєш, що ти — людина?»
«Ти знаєш про це чи ні?» |
|
Риторичний оклик:
|
«Гляди ж не проспи!»
|
|
Епітети:
|
«… люди - Добрі, ласкаві й злі»; «усмішка, мука єдина».
|
Завдання №6 Виконати тестові завдання.
Код доступу
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=508324
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=508324
Дата: 03.04.2020
Тема: В. Симоненко
«Гей, нові Колумби й Магеллани». Заклик поета відкривати «духовні острови» в
інтелектуальному морі свого народу.
Завдання №1. Прочитати
С. 210
ü Переглянути відеоролик
Завдання №2. Опрацювати
теоретичний матеріал, який вміщено у таблицях
|
Тема
|
звернення до молоді,
щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, невідоме, цікаве, захоплююче
|
|
Ідея
|
смисл життя людини – пошуки, мандри, прагнення самоствердитися;
заперечення байдужості, пасивності.
|
|
Композиція
|
Поезія складається із 6 строф, у кожній по 4 рядки.
Початок вірша – це звернення до нових Колумбів і Магелланів, бо саме їм
належить зробити ще багато нових відкриттів. Їхні мрії можуть змінити світ.
Тільки мрійники прагнуть жити активно, на благо рідного краю, народу.
Наприкінці поезії автор засуджує байдужість, пропонує її «шкварити… на
вогні»; закликає відкривати для себе «духовні острови».
|
|
Основна думка
|
створення руху вперед, романтичного пориву, пошуку відкриттів.
|
Художні засоби поезії.
|
Художні засоби у вірші
|
Назви художніх засобів
|
|
«молоді сподівання», «рідний народ», «духовні острови»,
«вітри тужаві»
|
Епітети
|
|
«кличуть… у мандри океани», «бухту…облизує прибій»,
«сподівання помістити», «нидіє…душа», «б’ються груди», «вітер…не остудить»
|
Метафори
|
|
«відкрито вже відкрите»
|
Тавтологія
|
|
«Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ми народжені тоді?», «Як нам помістити у корито
Наші сподівання молоді?»
|
Риторичні питання
|
|
«Напнемо вітрила наших мрій!», «Кораблі! Шикуйтесь до
походу!», «Мрійництво! Жаго моя! Живи!», «Відкривай духовні береги!», «Нидіє
на якорі душа!», «Шкварити байдужість на вогні!»
|
Риторичні оклики
|
|
«Гей, нові Колумби й Магеллани», «Кораблі!..»,
«Україно!..», «Друзі!..»
|
Риторичні звертання
|
Завдання №3. Виконати
тестові завдання.
Код
доступу
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=472367
Немає коментарів:
Дописати коментар