7 клас українська література
Тема 1. Контрольна робота
7 клас
Ти знаєш, що
ти людина?
І варіант
(Завдання 1- 13 оцінюються по 0,5б.)
1. Климко жив з дядьком Кирилом, який працював...
А) поліцейським на станції;
Б) машиністом паровоза ФД ;
В) начальником залізничної станції;
Г) вахтером на станції.
2.Через що Климко трохи не три дні
перебував у тітки Марини?
А) не хотів йти додому; Б) очікував, коли вона принесе
солі;
В) тяжко захворів; Г) розшукував дівчину, якій допоміг.
3. Твір Григора Тютюнника завершується…
А) щасливим поверненням Климка додому;
Б) тим, що Климко залишився жити в тітки Марини;
В) загибеллю головного героя;
Г) сценою перемоги над ворогами.
4. Темою оповідання "Скарб" є ...
А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно,
ледачого, паразитичного життя;
Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був
ледачим і в той же час байдужим до всього;
В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;
Г) зображення віри й упевненості в себе.
5. "Бісові груші,— пробубонить,— які спілі, і над самісінькою головою
висять, а ні одна ж то не впаде у рот" - це слова ...
А) наймички;
Б) Павлуся;
В) матері;
Г) батька.
6. Чому рано померла мати Павлуся?
А) була стара;
Б) захворіла, коли ходила по дрова;
В) ходила вночі по мед і застудилась.
7. За жанром
"Мишка" …
А) фантастична казка;
Б) казка про тварин;
В) соціально-побутова казка.
8.Вкажіть
рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого.
А) зображення страшних картин життя
селян за часів Кріпацтва;
Б) відтворення спостережень мишки за
життям людей різного соціального становища під час війни;
В) відтворення спостережень мишки за
страшними батальними сценами під час війни;
Г) зображення тяжких випробовувань
мишей у тяжкі воєнні часи.
9. Визначте
рядок, який не розкриває ідею казки «Мишка» Б. Лепкого.
А) возвеличення, доброти, порядності, співчуття;
Б) заклик до гуманного ставлення до тварин;
В) засудження жадності, брехні, пихатості;
Г) війна знищує людські чесноти.
10. Скільки творів
мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
А)
два; Б) три; В) чотири; Г) п'ять?
11. Чайка з твору Ліни
Костенко дивувалася із застереження бути обережною на
крижині, бо:
А) не розуміла людської мови; Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад; Г) була занадто гордою.
А) не розуміла людської мови; Б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
В) вона не слухає нічиїх порад; Г) була занадто гордою.
12. Тема
вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому
інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти
несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних
людей.
13. Який художній засіб використала авторка у рядку "дідок збирає блискавки в траві":
А) метафора;
Б) епітет;
В) порівняння;
Г) риторичне
запитання.
14. Встановіть відповідність між висловлюванням
та літературним героєм, якому воно належить.
1,5 б.
1.«Мої
корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів.
Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема
що продавати, хоч і хотіли б».
|
А.Чайка.
|
2. –
Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?
|
Б.Павлусь.
|
3. «Бісові
груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні
одна ж то не впаде в рот».
|
В.
Хазяйка.
|
15. Визначте головну
думку вірша «Чайка на крижині».
1б
16. Чи
справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй.
1б.
17.Дайте розгорнуту відповідь на запитання: Чому було б великою честю мати такого товариша, як
Климко, з однойменної повісті Г. Тютюнника?
(5-6 речень)
2б.
ІІ варіант
(Завдання 1- 13 оцінюються по 0,5б.)
1. На місці крапок вставте пропущене слово: "Десь там, біля тих гір,
чув од людей Климко, було велике місто..."
А) Харків;
Б) Донецьк;
В) Слов'янськ.
2. Якої помилки припустився Климко в дорозі?
А) зупинився пожити в тітки Марини;
Б) нагрубив поліцаєві, і його заарештували;
В) витратив усі гроші, і йому не було за що купити квиток на поїзд;
Г) пройшов мимо станції, де можна було набрати сіль.
3. Климко не дійшов додому, бо ...
А) не знав назад дороги;
Б) заблукав;
В) його взяли у полон німці;
Г) загинув від автоматної черги;
4. Темою оповідання "Скарб" є ...
А) засудження заздрості, підступництва тих, хто зазіхає на чуже майно,
ледачого, паразитичного життя;
Б) зображення щасливої долі Павлуся Лежня, який протягом свого життя був
ледачим і в той же час байдужим до всього;
В) зображення найкращих морально-етичних рис простих людей;
Г) зображення віри й упевненості в себе.
5. " Пика широка та одутлувата, як у того салогуба, а руки білі та
ніжні, як у панночки" - це опис
А) Павлуся;
Б) матері;
В) батька;
Г) одного з
хлопців.
6. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати
скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка
«Скарб»):
А) щоб посміятися над ним;
А) щоб посміятися над ним;
Б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
В) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися його багатством;
Г) щоб виманити з хати й обікрасти.
В) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися його багатством;
Г) щоб виманити з хати й обікрасти.
7. За жанром
"Мишка"
А) фантастична казка;
Б) казка про тварин;
В) соціально-побутова казка.
8. Вкажіть
рядок, в якому правильно визначено тему твору "Мишка" Б. Лепкого:
А) зображення страшних картин життя
селян за часів Кріпацтва;
Б) відтворення спостережень мишки за
життям людей різного соціального становища під час війни;
В) відтворення спостережень мишки за
страшними батальними сценами під час війни;
Г) зображення тяжких випробовувань
мишей у тяжкі воєнні часи.
9. Яка проблема
не порушується автором у творі «Мишка»
А) гріх, покарання за нього;
Б) війна і мир;
В) істинні і фальшиві цінності;
Г) людина і світ природи.
10. Скільки творів
мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
a)
два; б) три; в) чотири; г) п'ять?
11 Символом
чого є крила у однойменній поезії Ліни Костенко "Крила"?
А) символ весни;
Б) символ миру;
В) символ
мрії;
Г) символ смерті.
12. Тема
вірша «Кольорові миші» така:
А) природа може створювати дива, тому
інколи на світ з’являються тварини з незвичайним забарвленням;
Б) звичайні люди нездатні сприйняти
несхожих на них людей із фантазією;
В) осіння природа в сприйнятті різних
людей.
13. У чому
звинуватили Анну?
А) у крадіжці;
Б) у тому, що літала на літаку й
згасила зірку;
В) у виготовленні цяцьок;
Г) у виготовленні кольорових
мишей.
14. Встановіть
відповідність між цитататою та художнім засобом. 1,5б.
1.
«...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).
|
А.
Порівняння.
|
2. «...
руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).
|
Б.
Метафора.
|
3. «Землі
немає, то буде небо» (Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»).
|
В.
Антитеза
|
15. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого?
Відповідь обґрунтуй.
1б.
16. Визначте тему вірша Ліни Костенко «Крила». 1б.
17. Дайте розгорнуту відповідь на
запитання: Що мала на
увазі Л. Костенко у творі «Чайка на крижині», зазначаючи: Для мене лиш той край найкращий, де
виросли крила мої. (5-6 речень)
2б.
Тема 2. Урок літератури рідного краю. Поезії В.Сосюри.
Завдання №1. Переглянути презентацію «Життєвий
і творчий шлях В.Сосюри»
Завдання №2. Переглянути
буктрейлер «Любіть Україну»
Завдання №3. Переглянути
буктрейлер "Як люблю тебе,
мій краю вугляний" Володимир Сосюра
Завдання №4. Скласти
паспорт до поезій «Любіть Україну», "Як люблю тебе, мій краю вугляний"
Назва
|
|
Жанр
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Проблеми
|
|
Актуальність
|
|
Художні
засоби
|
Тема 3. В.Симоненко «Лебеді
материнства»
1.
Прочитати поезію В.Симоненка «Лебеді материнства»
2.
Переглянути буктрейлер
«Лебеді материнства»
Немає коментарів:
Дописати коментар