Завдання для дистанційної освіти
учнів 8 класу
Період 16.03.2020-20.03.2020
Предмет
|
Зміст завдання
|
Учитель
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Українська мова
|
Тема 1. «Речення з
кількома рядами однорідних членів речення»
Завдання №1. Опрацювати теоретичний
матеріал.
Ряди однорідних членів
У реченні може бути як один, так і більше рядів однорідних
членів. Наприклад:
Не є однорідними членами речення: • повторювані слова, які вживаються для виділення великої кількості предметів, підкреслення тривалості дії, вираження емоційності. Наприклад: Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю... (Т. Шевченко); • два однакові або подібні слова, об'єднані частками не або так. Наприклад: дивишся не надивишся; їсти так їсти; • фразеологічні сполучення з двічі повторюваним сполучником. Наприклад: і сміх і гріх; ні світ ні зоря; • однакові за формою дієслова, що означають ускладнену дію. Наприклад: піду подивлюся.
Завдання №2. Переглянути відеоурок
Завдання №3. Конструювання.
Прочитайте
речення, дотримуючись правильної інтонації. Скільки рядів однорідних членів є
в кожному з них та яким зв'язком поєднані в цих рядах слова? Доберіть усно до
кожного ряду однорідних членів синонімічний з іншим типом зв'язку.
1. Приємно бродити по теплих калюжах після грому й дощу чи ловити щучок руками (О. Довженко). 2. Липневий день догоряє десь за сутінками височенних дубів і лип, палахкотить на золотих банях і сяйно-білих стінах верхівки собору, що вигнався стрімко в небо (І. Багряний). 3. Уся гавань була заповнена вітрильниками, великими й малими лодіями, довбанками й човнами (Р. Іванченко). 4. Ще в дитинстві я ходив у трави, в гомінливі, трепетні ліси... (В. Симоненко). 5. Життя кипить, кипить і завмира під спів снігів, вітрів, громів і птахів (М. Чумак). 6. Гарячий липень бродить покосами і стернями, кладе снопи в копи, поскрипує возами й гарбами (І. Цюпа). 7. Будуть приходити люди вбогі й багаті, веселі й сумні, радощі й тугу нестимуть мені (Леся Українка). 8. Несло то гілку рододендрона, то цупкий вінок з якихось дивовижних трав та альпійських квітів... (О. Гончар). II. Складіть за зразком схеми групування однорідних членів речення. Зразок: Дитина стоїть, пильно дивиться то на батька, то на матір (Панас Мирний).
Завдання №4. Виконати тестові завдання.
1.Укажіть
речення з однорідними членами.
а) До берега наближався Тихон із рябим мисливським собакою (О.Довженко). б) Без коня навіть шовкова дорога муляє (Народна творчість). в) Сидіти без діла − також важкий труд (Народна творчість). г) Ще звечора на обрії стояла важка сива хмара, сріблився вгорі місяць, мовчазливо дрімав ліс, ніби до чогось прислухаючись.(За Ю.Збанацьким). ґ) Обидва почували себе добре лише один коло одного (Ю.Яновський). 2. Визначте речення, яке ускладнене однорідними підметами. а) Прийми мою любов, народе рідний, річко велика, і місяцю ясний, і берег мій чистий (О.Довженко). б) І ранкові, й вечірні дороги таять у собі таємницю, сподівання, жаль (М.Стельмах). в) Синь гаїв, поля, світання, пісня солов’їна, ніжний шепіт і зітхання – моя Україна (В.Сосюра). г) Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка (Народна творчість). ґ) Прикро було дивитися на цю недоладну постать, натоптану злобою і болем (М.Стельмах). 3.Визначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку. а) А за Россю на подолі ніби спочивав густий, дубовий ліс… (І.Нечуй-Левицький). б) Вечір лагідний свіжий (Є.Гуцало). в) Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні (Ю.Мушкетик). г) Долиною повилася річечка, наче хто кинув нову синю стрічку на зелену траву (М.Коцюбинський). ґ) Свіжий, холоднуватий ранок обвіяв Олесине гаряче лице (І.Нечуй-Левицький).
4. Укажіть
правильне твердження.
а) У реченні може бути один ряд однорідних членів. б) Однорідними можуть бути тільки другорядні члени речення, в) Однорідні члени речення відповідають на одне й те саме питання, відносяться до одного і того ж слова, виконують однакову синтаксичну функцію. г) Узагальнююче слово завжди виділяється комою.
5. Позначте речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
а) Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з'являється з-за берези і схиляється над Лукашем. (Леся Українка) б) Знов стелиться переді мною шлях через терни, байраки, дике поле. в) Над селами, над нивами, лугами та долинами велика хмара йшла. г) Гнів і жаль, огонь і холод, несамовита радість і гірка туга разом охопили Петрове серце. 6. Укажіть речення з поширеними однорідними членами. а) Сивий полин і листатий подорожник кущилися обабіч дороги. б) На далеких, повитих ніччю горизонтах мерехтіли багряні спалахи. (/. Цюпа) в) Місяць у полі бродить, в трави лице вмочив. г) Був Кропивницький не лише великим знавцем, а й талановитим співаком, виконавцем і популяризатором української пісні. 7. Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки. а) Горять, міняться на очах сині, зелені бузкові й оранжеві легкі осяйні хмарини. б) Ранок зачинався тихий і лагідний, все навкіл: і трави, і дерева, і кущі наче завмирало. в) У небі жайворонки в'ються, заливаються, сміються, грають, дзвонять цілий день і щебечуть, і співають і з весною світ вітають, дзвоном радісних пісень. г) Ось-ось задзвонять жайворонки про все: про радість, про щастя, про весну.
8. Якщо
узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів
речення, перед ним ставиться
а) кома; б) тире; в) двокрапка.
9. Узагальнювальне слово в реченні виступає
а) завжди додатком; б) завжди означенням; в) тим самим членом речення, що й однорідні члени речення, до яких воно відноситься. 10. Виконайте повний синтаксичний розбір поданих речень, розставте пропущені розділові знаки 1. Весь степ і лиман і озеро і море все закуталося в якийсь чарівний тихий світ повилось прозорим сизим туманом.
2. І все і штурмуюче море
і голубіюче небо і далекі хмари —
пройняте легесеньким серпанком рухливого туману.
Тема 2. Однорідні і неоднорідні означення
Завдання №1. Переглянути відеоурок
Тема 3.Узагальнювальні слова в реченнях з
однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях
з однорідними членами.
Завдання №1. Опрацювати теоретичний матеріал
Узагальнювальне слово —
це назва, яка охоплює всі перелічувані в реченні предмети, ознаки, дії або
обставини. Його значення розкривається через однорідні члени речення.
Узагальнювальними словами найчастіше бувають займенник все, прислівники
скрізь, всюди, а також інші слова з ширшим, ніж окремі однорідні члени,
значенням: Найменший шерхіт, луск гіллячки, шум пташиного крила, цокіт копит
— усе резонувало тут надзвичайно лунко, чисто, повноголосо/ (О. Гончар). Рядом
з колесом лежали на полиці Миколині книжки: граматка, часловець та товстий
псалтир (І. Не чуй-Левинький).
Узагальнювальне слово виступає таким самим членом речення, як і однорідні
члени, до яких воно відноситься, і може стояти:
а) або перед однорідними членами речення (тоді однорідні члени
розкривають його значення): Скрізь червоно: і на небі, і на узгір'ях, і на горі
(Марко Вовчок);
б) або після однорідних членів речення (тоді воно узагальнює значення
однорідних членів): Луки, гори, пишні сади — все зелене і принишкле (О.
Гончар).
Якщо в реченні є узагальнювальне слово, то перед одно-рідними членами
ставиться двокрапка, а після них тире: Ранок зачинався тихий та лагідний, все
навкіл: і трави, і дерева, і кущі — наче завмерло (Ю. Смолич). Як правило,
перед двокрапкою тон трохи підвищується, однорідні члени речення промовляються
звичайним тоном, а після тире — тон знову стає трохи вищим.
Якщо речення з узагальнювальним
словом починається однорідними членами, то перед ними, ясна річ, двокрапка не
ставиться, як і не ставиться тире, якщо таке речення закінчується однорідними:
Гуркіт підвід, рокіт моторів, іржання коней — усе ставало зараз помітно
лункішим, ніж удень (О. Гончар). Ах, як усього багато: неба, сонця, веселої
зелені (М. Коцюбинський).
Іноді тире може ставитися й перед однорідними членами (замість двокрапки):
Усе навпіл — і труд, і піт, любов і дні гарячі (Д. Луценко). У такому разі
однорідні члени вимовляються з підвищеною інтонацією.
У діловому й науковому стилях перед однорідними членами двокрапка може
ставитися й тоді, коли в реченні немає узагальнювального слова (така двокрапка
необов'язкова): На нараді були присутні: директор, заступник директора,
головний бухгалтер, начальники цехів.
Якщо при узагальнювальному слові є слова а саме, як-от, наприклад, то перед
ними ставиться кома, а після них (тобто перед однорідними членами) — двокрапка:
Всяке птаство, як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було
викосити косою в траві (О. Довженко).
Завдання
№2. Переглянути відеоурок.
Завдання
№3. Виконати тестові завдання
|
Сіпєєва О.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Українська література
|
Тема Контрольна робота №4 .З національної драми. З української
прози.
Контрольна робота за
творчістю І. Карпенка-Карого та М. Коцюбинського
ВАРІАНТ І
Початковий рівень (3 бали)
1. До театру корифеїв НЕ входив
А М. Кропивницький
Б І. Карпенко-Карий
В М. Садовський
Г М. Коцюбинський
2. Калитці потрібно було багато грошей, щоб купити
А землю у Смоквинова
Б худобу у Жолудя
В знаряддя для пошуку
Г усе для весілля сина
3. Герасим не дав жінці коней поїхати до
церкви, тому що
А коні були дуже норовисті
Б жалів худобу
В до церкви прийнято було ходити
пішки
Г йому потрібно було їхати на
станцію
4. Поневолений український народ М. Коцюбинський у
творі «Дорогою ціною» порівнює
А з волом Б з туром
В з конем Г з биком
5. У плавнях пораненому Остапові довелося змагатися
А з гадюкою
Б з вепром
В з вовком
Г з диким собакою
6. Обміняти фальшиві гроші у банку насмілився:
А
Невідомий;
Б
Калитка;
В
Савка;
Г
Копач.
Середній рівень (3 бали)
7. Хто і про кого
сказав: «Бунтар, гайдамака! Він мені людей баламутить!...»?
8. Продовжте речення.
Трагікомедія — це...
9. Чиї слова:
«Не так мені страшно ляха, як злість бере за наших людей: застромив віл шию в
ярмо, та й байдуже йому, тягне, хоч ти що...»?
Достатній рівень (2 бали)
10. Визначте основні засоби сатиричного
змалювання образу Герасима Калитки з твору І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
Високий рівень (4 бали)
11. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть невеликий твір «Краса
глибокого почуття кохання у творі М. Коцюбинського та в сучасному житті».
Б Складіть діалог з уявним
опонентом про проблему бездуховності в часи, описані І. Карпенком-Карим, та
її актуальність у сучасних умовах.
Контрольна робота за
творчістю І. Карпенка-Карого та М. Коцюбинського
ВАРІАНТ ІІ
Початковий рівень (3 бали)
1. Справжнє прізвище І. Карпенка-Карого
А В. Підпалий
Б І. Тобілевич
В П. Губенко
Г І. Рудченко
2. Герасим Калитка, герой твору І.
Карпенка-Карого, розбагатів
А тяжко працюючи сам зі своєю
родиною та наймитами
Б знайшовши скарб разом із
Бонавентурою
В продавши разом із
кумом Савкою душу нечистому
Г купивши за п’ять тисяч сто тисяч
фальшивих грошей
3. Прізвище Калитка означає
А мішок
Б кишеня
В гаманець
Г торба
4. Урятувати пораненого Остапа в плавнях, що горіти,
Соломії допомогли
А цигани
Б жандарми
В місцеві селяни
Г ворожка
5. Вільнолюбному характерові Остапа допомогли
розвинутися
А нещаслива доля Соломії
Б розповіді діда
В романтичні книжки
Г знайомство з українською
історією
6.
Як незадоволений пан
за поведінку і прагнення Остапа до волі, називав кріпака:
А скаженим; Б лихим; Б підступним; В гайдамакою.
Середній рівень (3 бали)
7. Продовжте речення.
Комедія — це...
8. Про що розповідається: «Тут було безліч таємних закутків,
скрізь стрічались барлоги диких звірів, вислані кунею та сухим мохом... Вужів
було так багато, що Соломія скоро перестала звертати на них увагу»?
9. Чиї слова: «Бодай ти запалалася, триклята
країно, з твоїми порядками»?
Достатній рівень (2 бали)
10. Зробіть аналіз образу Соломії з твору М.
Коцюбинського «Дорогою ціною».
Високий рівень (4 бали)
11. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть невеликий твір
«Моральний вибір героїні твору М. Коцюбинського “Дорогою ціною” та сучасних
людей у подібних екстремальних ситуаціях».
Б Складіть діалог з уявним
опонентом про проблему влади грошей — наскрізної та «вічної» у світовому
мистецтві.
Тема О. Довженко «Ніч перед боєм»
1.
Переглянути документальну кінострічку про О.Довженка.
2.
Прочитати оповідання «Ніч перед боєм»
3.
Переглянути буктрейлер Ніч перед боєм»
4.
Скласти паспорт твору
|
Сіпєєва О.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Географія
|
Опрацювати §35-36.
Переглянути відеоурок
тести
https://geographer.com.ua/content/ukrayinski-karpati-krimski-gori-morya-ukrayini-i-variant
|
Костенко А.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основи здоров‘я
|
§22-23 відповісти на питання. Письмово с. 137, 143.
Переглянути відеоурок
|
Костенко А.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Всесвітня історія
|
Вивчити п. 22
|
Антипенко М.А.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Історія України
|
Вивчити п. 28 питання с. 188 (усно)
|
Антипенко М.А.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Алгебра
|
Опрацювати
§29. № 697, 698,699. Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=k4BHfTOX8ks
|
Снеда В.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Геометрія
|
Опрацювати §17. № 591, 597, 598. Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=1TmmZGD1iPc
|
Снеда В.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Російська мова
|
§ 42-44 Вводные слова, словосочетания и предложения. (С.173,
175 176) Упр. 287, 289.
Вводные слова, словосочетания, предложения. Знаки препинания при них.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=nPB0vpqDB18
Упр.287, 289.
|
Кривинець О.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Зарубіжна література
|
Із лірики Європейського бароко. Джон Дон «Щоб мучить
мене…» (С.235-236). Відповіді на питання літературного практикума (с. 236).
2. Ж.Мольєр (біографічні дані) .Зміст комедії:
схарактеризувати образи пана Журдена, пані Журден, графа Доранта, Клеонта та
інших.
Із лірики Європейського барокко. Джон Дон «Щоб мучить
мене».
Біографія Мольєра Комедія «Міщанин-шляхтич»
|
Кривинець О.В.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізика
|
8 клас. §27,28.опрацювати. Впр.27 (2,4,5) ,Впр. 28
(3-5). https://www.youtube.com/watch?v=uuekkcxJ5K0 https://www.youtube.com/watch?v=iDeMbMoWcPI&list=TLPQMTYwMzIwMjBNWQbqlvpznA&index=2 https://www.youtube.com/watch?v=L3lPk5sD8ao
Блог Тамари Олегівни
|
Казьміна Т.О.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Іноземна мова
|
С. 120 (текст). Впр. 4 С. 121 (письмово). С. 122
заняття у вільний час, вивчити словосполучення і написати про свого друга
дозвілля у вільний час. Повторити лексику з теми «Велика Британія». Повторити
лексику з теми «Географічне положення Великої Британії. Впр. 1, С. 131.
Переглянути відео
https:/www.youtube.com /watch?v=h30/7b36№9
https./www.youtube.com/watch?v=3m4kuev59/
навчаюче відео
Граматична структура «означений артикль the з географічними
назвами»
|
Гусєва С.П.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Інформатика
Біологія
|
Ісаєва Ю.Г.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мистецтво
|
ТЕМА «КЛАСИЦИЗМ»
Опрацювати параграф
22-23.
2. Переглянути
презентацію, зробити нотатки.
https://naurok.com.ua/uploads/files/10883/94293/100470_images/24.jpg
|
Піпоть Т.А.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізична культура
|
Тестування: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSegyS1gNr9qvziOOUXFqwdYxxNkoSqs8TPzCm5frHo4QzJXnQ/viewform
|
Савченко С.М.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар